fredag 29 augusti 2014

Premiär!!!!



25/8 Äntligen fågel premiär många långa månader har det gått sedan 1/1 då vi jagade knipa sista gången i vintras.Sen natt eller tidig morgon men 03,30 så mötte jag Roger nere vid båten iväg ut på havet, ut med vettar fixa det sista på gömslet, äntligen första grynings ljuset kaffekoppen i en näven mackan i andra bössan lutad mot en sten i gömslet va fan där kom det två gräsänder o flög förbi på ca 20m men jag har tur som en tokig i bland och änderna vänder o kommer tillbaks tur för mig otur för dom men jag fick en dubble o i den stilen gick morgonen vidare tills jag var in o hämtade Danne o Tage  dom hade sovmorgon, Roger ? hade han låtit bli att ligga i gömslet o sova så hade han säkert fått skjuta mer än en gås,själv sköt jag 8 gräsisar 2 gäss 3 krickor 2måsar


Jaffa som fick jobba hårt bitvis första dagen här är en del av dagens apporter,

Sedan hem fylla på patronbältet  o sedan i väg på ett kvälls pass men då med Ingela som hund förare, 2änder o 2 gäss till blev det denna premiär dag,
jag o Tyra 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar