söndag 28 februari 2016

En helg med mycke hund lördag då var jag Ingela o Roger ut och släppte Bettan ett bra sökarbete men ingen hare på benen, men harjakt är ju så mycket mer än att skjuta, fikat och gemenskapen är en stor del av jakten. Efter harjakten så blev det till att åka hem o byta kläder o byta hundar för en tur på skidor runt tynderösundet.Söndag så var jag ut med Tello på lite mera harjakt och duktig som han är så dröjde det inte så länge innan upptag såg haren en gång men då hade han bara drivit i 5minuter så  jag sköt bra med kameran det är nästan roligare det för då finns haren kvar till en annan dag.Sedan hem o byta om och en tur på skidor med labbarna Nisse tycker att drag är tokroligt medan Jaffa bara springer om hon får vara lös, i dragselen springer hon fot o det tycker inte jag är lika roligt

Ingela o Roger

Tello på språng

Jag o Nisse väntar på upptag det är viktigt att mysas lite emellanåt

Ingela o Tyra
Här kommer Tellos hare över vägen ganska långt bort men den kom med på film.

                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar