söndag 12 oktober 2014

Då sitter man här med söndags ångesten måste jobba i morgon bläääää det är så mycket roligare att jaga, men denna veckan var lite bättre än andra veckor för i torsdags var jag ledig för att jaga. Så torsdag morgon var jag o Ingela på plats i Rimbo långt långt söderut typ Skåne enligt min mening dom andra som var där påstod att det var Uppsala,stor chans att dom har rätt o jag fel. Men nu ska det jagas o tränas hundar, och eftersom Jaffa löper så fick jag offra mig o gå som skytt på denna fasan o rapphöns jakt stackars mig, och det var roligt som fan för en liten skogstorpare som mig då jag aldrig hade jagat med spaniel förut, fasan o rapphöns har jag heller aldrig jagat förut,lite svårt var det med så mycket folk överallt hundförare o skyttar vart än man skulle skjuta i bland men det blev iallafall en fasan o några rappisar o en fälthare son hade jag inte heller skjutit förut,

några av torsdagens hundar och hundförare 

det blev några fåglar innan dagen var slut 

sedan blev det lördag o då var det fågeljakt med 870 klubben, ordningen återställd jag o Jaffa  Danne o Tage en lugn o vindstilla dag så det blev lite klent med fågel men roligt ändå.

samåkning det tror inte vi på en skytt o en hund i varje bil, hade vi bara haft två båtar skulle vi tagit varsin då med

Jaffa med sina lördags apporter

Söndagen börjades med lite älgjakt inte mycket att säga om det blev ingen älg, sedan for vi ut o provade ett eftermiddags pass på knipa det var inte mycket som hände där heller en knipa blev det, dom jagas bäst på morgonen men det kan vara värt o försöka man vet ju aldrig

Jaffa med söndagens enda fågel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar