fredag 2 augusti 2013

1a augusti

Mås premiär samling på solvallen (Ingela Johan Danne Magnus) 0200 sedan i väg mot båten för vidare transport ut mot öarna där vi sett så mycke fågel för två veckor sedan,väl på plats i regnet så är det tomt på fågel men regn är det gott om sa jag att det regnade för det gjorde det. vid 0700 gav ingela o johan upp o åkte hem men jag o Danne som tänker på 870klubbens ryckte stannade kvar o fortsatte jakten, klockan 1600 var maten ock kaffet slut så vi bröt jakten måste spara lite fågel till nästa dag.

Dannne jobbar på att få igång sin ciggar

Jag har fått fyr på min, skönt att vila o röka en handrullad ciggar
klubbuniform o klubbciggarer ,sist men inte minst måste jag gratulera Danne då han vann dagens tävling med 19 fågel mot mina ynkliga 18

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar